Pagina instellingen

Tekstgrootte

  • Home
  • Onze school
    • Algemeen
    • Onze 'kijk' op leren / visie
    • Passend onderwijs
    • Team
    • Stichting Uniek
    • Betrokkenheid
    • Kanjerschool
    • Elk kind telt
  • Praktisch
    • Schooltijden
    • Vakantierooster
    • Kalender
    • Schoolgids
    • Ziekmelding
    • Verlofaanvraag
    • Aanmelding leerling
    • Stichting Leergeld
  • Ouders
    • Medezeggenschapsraad (MR)
    • Oudervereniging (OV)
    • Overblijven
    • Buitenschoolse opvang (BSO)
    • Nieuwsbrieven
    • Social schools
  • Veiligheid
    • Anti-pest protocol
    • Schoolcontactpersoon/extern vertrouwenspersoon
    • Klachtenregeling
    • Protocol schorsen en verwijderen
    • CJG
    • Privacy
    • Medicijngebruik
    • Bedrijfshulpverlening
    • Verkeersveiligheid
  • Contact
Vertrouwde omgeving
Elk kind telt
Betrokkenheid
Kanjerschool

Onze 'kijk' op leren / visie

 

Visie - Gewaagd doel (Hier gaan we voor)

1. Eigenaarschap uitbouwen en opbouwen in een doorlopende lijn.

2. Planmatig en doelgericht handelen met behulp van effectieve instructie en differentiatie.

3. Kleinschalig en samenwerkend organiseren vanuit onderwijsbehoeften.

4. Samen spelend- en ontdekkend leren vanuit betekenisvolle contexten.

5. Doorlopende lijn in het educatieve partnerschap

6. Elk kind wordt gezien en uitgedaagd.

7. Sterk pedagogisch klimaat met opbouw in zelfsturing en eigenaarschap.

We onderscheiden pedagogisch en didactisch handelen, alhoewel beide facetten van ons werk feitelijk onscheidbaar zijn. Van belang daarbij is: oog hebben voor het individuele kind en zijn onderwijsbehoeften, een open houding, wederzijds respect en een goede relatie waarin het kind zich gekend weet.

Pedagogische uitgangspunten

Onze pedagogische uitgangspunten zijn in lijn met de waarden die we met elkaar delen, de kernwaarden zijn opgenomen).

Belangrijke pedagogische uitgangspunten voor ons zijn:

·       pedagogische tact en geborgenheid

·       iedereen is uniek en waardevol

·       zelfstandigheid met eigenaarschap en eigen verantwoordelijkheid

·       kritisch denken, mogen ontdekken en onderzoeken waarbij fouten maken mag

·       reflecterend vermogen ontwikkelen en samenwerken

We zijn gericht op de ontwikkeling van deze uitgangspunten met als doel onze leerlingen nog beter te laten groeien in hun ontwikkeling.

Didactische uitgangspunten

·       interactief lesgeven; de leerlingen actief betrekken bij het onderwijs.

·       zo afgestemd mogelijk differentiëren.

·       gevarieerde werkvormen hanteren en hoge betrokkenheid creëren

·       een kwaliteitsvolle (directe) instructie verzorgen volgens EDI-model

·       kinderen zelfstandig (samen) laten werken & ontdekken en het eigenaarschap opbouwen

·       gebruik maken van 'doelen checker' (wat kan ik al?, weet het nog niet?, heb ik hulp nodig?)

·       door diepteanalyses gerichte interventies plegen


Snel naar

Leerling aanmelden

Stel een vraag!

Nieuwsbrieven

Stichting Uniek

Contact

Basisschool de Vonder

Bachplein 9 
4941 AC Raamsdonksveer

0162 - 52 39 33

info@devonder.nl 
info@devonder.nl

Disclaimer

De Vonder spant zich in om de website regelmatig te actualiseren en/of aan te vullen. Ondanks deze zorg en aandacht is het mogelijk dat de inhoud onvolledig en/of onjuist is. De Vonder is niet aansprakelijk voor schade die is of dreigt te worden toegebracht en voortvloeit uit of in enig opzicht verband houdt met het gebruik van de webpagina of met de onmogelijkheid de webpagina te kunnen raadplegen.

Copyright

Copyright ligt bij De Vonder. Zonder toestemming van de directeur is het niet toegestaan om materiaal (artikelen, foto's, downloads) van de website elders te publiceren. Publicatie met links naar de website dienen ook eerst aangevraagd te worden.

© 2018 Social Schools
Alle rechten voorbehouden

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools